dimecres, 30 de gener del 2019

Pràctica 1: el ventall lingüístic


Bona vesprada!!

Hui, dia 30 de gener hem tingut una classe pràctica.


La pràctica 1 consistia en fer un ventall lingüístic i, amb ell, una redacció explicant-lo.






Els meus pares i la meua germana van nàixer a un poble de Ciudad Real però, no obstant això, jo vaig nàixer a una gran ciutat com és la de Benidorm (Alacant). 

Com es pot observar al ventall, la meua primera llengua és el castellà. Els meus pares només parlen eixa llengua ja que on van nàixer no es parla gens valencià i des de molt jóvens van començar a treballar amb els seus pares i no van seguir els estudis. En canvi, la meua germana tota la seua vida ha estudiat tant valencià com anglés i, encara que ens emportem 8 anys de diferència, sempre m'ha inculcat l'estudi d'ambdós llengües.

Quan era més menuda, al començar el col·legi amb tres anys, vaig començar a estudiar valencià (color morat) i ara seguisc estudiant-ho encara que no tant.
A la meua casa no el parlava gens ja que els meus pares són castellanoparlants però poc a poc i amb l'ajuda de la meua germana vaig anant entenent-ho i practicant-ho amb els estudis.
Uns pocs anys després, al col·legi, vaig començar a estudiar anglès (color taronja), fins arribar a l'institut, però realment no vaig aprendre verdaderament la llengua fins que no em vaig preocupar en crèixer pel meu compte i decidir apuntar-me a l'escola d'idiomes per a poder ampliar-lo al traure'm el B1 i a la mateixa vegada ampliar el meu ventall lingüístic.

He estat  estudiant aquestes llengües al llarg de la meua vida i vull enriquir-me molt més i inclós aprendre'n de noves els pròxims anys. Espere poder tenir l'oportunitat i tenir el temps necessari per a poder fer-ho ja que considere que els idiomes són molt importants per a créixer laboralment i com a persona.

Benvinguts 😘

Hola!! Us done la benvinguda a aquest meravellós món.

He obert aquest blogg per a fer-me un petit però a la vegada gran quadern de tot el que vaig a donar a classe d’Habilitats Comunicatives i Lectoescriptura en Català i a la vegada de la meua opinió.


Resultado de imagen de mestra infantil