dilluns, 4 de febrer del 2019

Sessió 1


Hola llectors...

Hem començat el primer tema anomenat "escola i llengua" i amb ell hem anat fent algunes reflexions i responent algunes preguntes al llarg de la classe. Ací us deixe el que hem fet i les meues reflexions.

ALGUNES PREGUNTES:

1. Què entens per primera llengua (L1)?

La primera llengua és aquella amb la que has nascut, eixa amb la que has estat primer en contacte. Una llengua familiar i que parles amb els teus pares a cassa i amb la que et desenvolupes.
La L1 és la que denominem llengua materna.
Des de ben menuts es comença a sentir els primers contactes d'aquesta llengua al ventre de la mare.


2. Creus que l’expressió “llengua materna” és exacta?

La veritat és que baix el meu punt de vista és un poc discriminatori degut a que l'expressió no s'utilitza de manera adecuada amb el significat que té ja que no és exacta. 
La llengua materna és la llengua que parles només nàxer però no ha de ser específicament la llegua de la mare, el pare també té un paper fonamental e inclòse el xiquet/a pot crèixer amb el pare i aquest tenir una llengua diferent a la de la mare.




  •  "¿Es pot tindre dues llengües maternes?

Si perquè si per exemple si la mare parla una llengua i el pare parla una altra llengua, eixa persona aprén al mateix temps deus llengües...


3. Què vol dir llengua preferent?

Aquella llengua que utilitzem més, perquè ens sentim més còmodes o perquè la nostra situació
Es pot usar una llengua més que l'altra perqu

La que tu estigues més còmoda i més segura parlant d'expressar-te.

4. Por canviat la llengua preferent al llarg de la vida?

Clar que si perquè si canvian les teues cirscuntancies socials pot canviar depenen de 


Què entens per segona llengua (L2)?

Aquella que s'utilitza en algunes situacions socials segons el context específica que calga.

Una llengua que dominas després de la L1. La L1 la domines més que la L2 o en un context més ampli.
Normalment s'apren més en el context escolar. La llengua 1 obeix a unes raons més profundes. 

La que aprens més al llarg de la vida fora del context familiar

Què entens per bilingüisme?

Parlar dues llengües

Quan tens la capacitat de parlar, de comunicar-te amb dues llengües sense cap problema. 
Capacitat que té el individu de parlar o de comunicar-se més o menys al mateix nivell.

comunicar-te i expressar-te lliurement amb dues llengües 

Què entens per multilingüisme?

Un pais o una comunitat parla més de dues llengües.

Domina més o menys al mateix nivell més de dues llengües.
Un territori on coexiteix més de dues llengües.

Què entens per plurilinguïsme?

Un individu que controla més de dues llengües 




Què significa colonitzar? 



Quan en un territori es parla una o dues llengües i persones inmigrants que no coneguen eixes llengües, per a poder comunicar-se parlen la seua propia llengua i és en eixe moment quan es produeix la colonització.

Establir una llengua en un territori. Una cultura també.


Imposició d'una llengua en un territori.


Impossició d'una llengua estranger a un territori
Perquè si no es prioritza la llengua prioritzada les persones donaran preferències a la seua llengua materna abans que a la minoritzada



Afirmació de W. Lambert (1974) à La consideració social de la L1 de l’alumnat és un factor decisiu a l’hora de planificar l’educació bilingüe.

Pense que dependerà de la llengua 1 per a treballar aquella llengua que és minoritzada.
Consideració social -- prestigi. Hem de veure quien prestigi té la llengua primera del alumnat i a partir de ahi treballar d'una manera o d'altra.
Si la L1 és una llengua prestigiada, alhora de planificar la educació, és a dir, la llengua que emprar per a donar una assignatura o una altra.



DEBAT --> Argumentar la reflexió 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada